تلسکوپ در ماه مبارک

۱۳۸۸/۰۶/۰۳



امروز توی گوگل که برید، به مناسبت چهارصدمین سالگرد (اختراع) تلسکوپ گالیله لوگوی خودش رو عوض کرده و به شکل فوق در آورده است. من واقعاً اطلاعی ندارم که تلسکوپ را چه کسی ساخته یا اختراع کرده است، عینک ساز هلندی بوده یا گالیله بوده ویا خواجه نصیرالدین ویا چینی ها. اما تا آنجا که میدانم، 400سال قبل از گالیله و حتی بیشتر ما در ایران علم نجوم و ستاره شناسی داشتیم و رصد خانه مراغه(+) که شهرت جهانی دارد. این همه تاریخ تحریف شده راست و دروغش دیگه معلوم نیست، اما واقعاً اگه ما 800سال پیش رصد خانه داشتیم، پس توی رصد خانه چیکار می کردند؟ قاعدتاً اگه تلسکوپ هم نبوده یه چیزی شبیه تلسکوپ مثل سدس(+) یا اسطرلاب(+) و هر چیز دیگه ای بوده که اونجا بتوانند ستاره ها را رصد کنند.
به هر صورت کسی هم نمی داند که اول مرغ بوده یا تخم مرغ، اما تاریخ را فاتحان می نویسند و هر جور دلشان بخواهد می نویسند و اونوقت هست که تشخیص راست و دروغش مشخص نیست.
من هم به مناسبت چهارصدمین سالگرد تلسکوپ گالیله و اعترافات مشهورش برای ثبت در تاریخ عکس متهمان و معترفان امروز را میگذارم اینجا، که چه کسانی هستند و چه کسانی خواهند بود را می توانید خودتان قضاوت کنید یا به دست تاریخ نویسان بسپارید!


در ماه مبارک رمضان قصد دارم که از هر جزء مثل پست قبل یک آیه را انتخاب کنم و برایتان بنویسم، اما چون هر روز نمی توانم پست آپدیت کنم احتمالاً هر از چند روز یک بار اینکار را خواهم کرد، امروز از جزء دو، سه و چهار آیاتی انتخاب کردم که می گذارم اینجا. ترجمه فراسی آیه را می آورم، خود آیه را لینک میدم.

جزء دو: سوره بقره، آیه 216 (+)
جهاد در راه خدا واجب شده است در حالى كه براى شما ناگوار است و بسا چيزى را خوش نمی داريد و آن براى شما خوب است و بسا چيزى را دوست می‏ داريد و آن براى شما بد است و خدا می ‏داند و شما نمی دانيد.

جزء سه: سوره آل عمران،آیه 91 (+)
در حقيقت كسانى كه كافر شده و در حال كفر مرده ‏اند اگر چه زمين را پر از طلا كنند و آن را [براى خود] فديه دهند هرگز از هيچ يك از آنان پذيرفته نگردد آنان را عذابى دردناك خواهد بود و ياورانى نخواهند داشت.

جزء چهار: سوره آل عمران، آیات 139-141 (+)
و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد! اگر به شما (در ميدان احد) جراحتی رسيد (و ضربهاي وارد شد)، به آن جمعيت نيز (در ميدان بدر)، جراحتی همانند آن وارد گرديد. و ما اين روزها(ی پيروزي و شكست) را در ميان مردم می‏ گردانيم؛ (و اين خاصيت زندگي جهان است) تا افرادی كه ايمان آورده ‏اند شناخته شوند و خداوند از ميان شما قربانيانی بگيرد، و خداوند ظالمان را دوست نمی ‏دارد. و تا خداوند افراد با ايمان را خالص گرداند و كافران را تدريجاً نابود سازد.

پ.ن. اون آیه ای هم که میشه بهش استناد کرد و توی نماز جمعه با کفش نماز خوند رو همینجاها پیدا کردم، ایناهاش: بقره، آیه 239: و اگر (به خاطر جنگ، يا خطر ديگری) بترسيد، (نماز را) در حال پياده يا سواره انجام دهيد! اما هنگامي كه امنيت خود را باز يافتيد، خدا را ياد كنيد! ( نماز را به صورت معمولی بخوانيد!) همانگونه كه خداوند، چيزهايي را كه نميدانستيد، به شما تعليم داد.

5 نظر:

خودم گفت...

تست، برای ارسال نظر از طریق IE6 =)) ;)

آنا گفت...

التماس دعا.
فقط اين آيه ها يه كمكي بو دار بود.دعوت به جهادو؟؟؟؟؟؟;)

Mody گفت...

آره خوب، اصلاً نکته اش همینه، میخوام اگه کسی هم هنوز هست که به این چیزها اعتقاد داره، اعتقاداتش رو یادآوری کرده باشم

باد صبا گفت...

آخه بیکار بودی تو این هيری ويری بيايی اينجا؟

به اميد فردايی بهتر

ناشناس گفت...

برای شما کافران خدانشناس همیشه وعده عذاب داده شده و از همین زندگی نکبت باری که داری بدون که کافری.چون کور دلی هر قدر قرآن بخونی گمراه تر میشی و امثال خودت رو هم به بیراه می کشی.احکام رو چنان تفسیر می کنی که باب میلت باشه.از هر جا که اومدی برگرد همونجا.روزی که وعده داده شده خواهد رسید و حق و باطل نمایان میشن.اون روز دیگه فرصت تلافی رفتار امروزت رو نخواهی یافت.