مرد و قولش :دال

۱۳۸۸/۰۶/۱۱

هر چند قول داده بودم که هر روز یک آیه از هر جزء قرآن رو براتون انتخاب کنم و بنویسم اینجا، ولی خداییش خیلی سخته بخواهی از بین این همه آیه یکیش رو انتخاب کنی بگذاری اینجا. من واسه اینکه این حرفم رو عملی کنم مجبورم از هر چزء بین 4 تا 20 تا آیه انتخاب کنم و بعدش بشینم ببینم چطور باید از بین این همه انتخاب یکی رو برگزینم. خلاصه کار سختیه، منم دیگه مجبورم یک آیه انتخاب کنم و بگذارم؛ مشکل اینه که اگه این آپ‌دیت کردن وبلاگ طولانی بشه، اینطور نوشتن هم خسته‌کننده میشه. بگذریم. حالا در آخر این آیات رو نوشته‌ام.
مطمئناً خیلی‌ها منتظر بازگشایی دانشگاه‌ها هستند، با این اوضاعی که پیش اومده واقعاً جالبه که بدونم وقتی دانشگاه‌ها باز میشه قراره چه اتفاقاتی بیفته. مسئله ازاونجایی جالب‌تر میشه که کسانی مثل دکتر شفیعی کدکنی همین چند روز پیش از دانشگاه تهران به دانشگاه پرینستون واقع در ایالات متحده کوچ نمودند و شخص اول مملکت از علوم انسانی که در دانشگاه تدریس میشه اظهار انزجار می‌کنه. به هر حال من بی صبرانه منتظر بازگشایی دانشگاه‌ها هستم و میخواهم عکس العمل اساتید و دانشجوها رو ببینم.
عکس زیر نمایشگاه کاریکاتور نیک‌آهنگ هست در آزولو ایتالیا که واقعاً دیدنیه، جالب‌ترین بخشش دکراسیون نمایشگاه که از جوخه‌های اعدام و طناب دار ساخته شده، من بسیار لذت بردم.





و اما آیات جزء 5 تا 9 (بقیه اش رو فردا میگذارم)
جز 5 ، سوره نساء، آیه 133-134 :
ای مردم اگر او بخواهد شما را از میان می یرد و افراد دیگری را (به جای شما) می آورد و خداوند توانائی بر این كار دارد. هركس ثواب دنيوى می خواهد (بداند كه‏) ثواب دنیوى و اخروى نزد خداوند است و خدا شنواى داناست‏.

جز 6 ، سوره مائده، آیه 35-37 :
ای كسانی كه ایمان آورده اید پرهیزگاری پیشه كنید و وسیله ای برای تقرب به خدا انتخاب نمائید و در راه او جهاد كنید باشد كه رستگار شوید. در حقیقت كسانى كه كفر ورزیدند اگر تمام آنچه در زمین است براى آنان باشد و مثل آن را (نیز) با آن (داشته باشند) تا به وسیله آن خود را از عذاب روز قیامت بازخرند از ایشان پذیرفته نمی شود و عذابى پر درد خواهند داشت.
آنها پيوسته می خواهند از آتش خارج شوند ولی نمی ‏توانند خارج شوند و براي آنها مجازات پايداری است.

جز 7 ، سوره انعام، آیه 6 :
آیا مشاهده نكردند چقدر از اقوام پیشین را هلاك كردیم؟! اقوامی كه (از شما نیرومندتر بودند و) قدرتهائی به آنها دادیم كه به شما ندادیم، بارانهای پی در پی بر آنها فرستادیم و نهرها از زیر (آبادیهای) آنها جاری ساختیم (اما هنگامی كه سركشی و طغیان كردند) آنها را به خاطر گناهانشان نابود ساختیم و جمعیت دیگری بعد از آنان بوجود آوردیم.

جز 8 ، سوره اعراف، آیه 38-40 :
(خداوند به آنها) می گوید: داخل شوید در صف گروه های مشابه خود از جن و انس در آتش، هر زمان گروهی وارد می شوند گروه دیگر را لعن می کنند تا همگی با ذلت در آن قرار گیرند (در این هنگام) گروه پیروان درباره پیشوایان خود می گویند: خداوندا! اینها بودند كه ما را گمراه ساختند پس كیفر آنها را از آتش دو برابر كن (كیفری برای گمراهیشان و كیفری به خاطر گمراه ساختن ما) می گوید برای هر كدام (از شما) عذاب مضاعف است ولی نمی دانید.


جز 9 ، سوره اعراف، آیه 146-147 :
به زودى كسانى را كه در زمین بناحق تكبر میرزند از آیاتم رویگردان سازم (به طورى كه) اگر هر نشانهاى را (از قدرت من) بنگرند بدان ایمان نیاورند و اگر راه صواب را ببینند آن را برنگزینند و اگر راه گمراهى را ببینند آن را راه خود قرار دهند این بدان سبب است كه آنان آیات ما را دروغ انگاشته و غفلت ورزیدند. و دروغ دارندگان آیات ما و لقاى آن جهانى، اعمالشان باطل شده است، آیا جز در برابر كار و كردارشان جزا می یابند؟


و مجدداً جز 9 ، سوره انفال، آیه 20-23 :
ای كسانی كه ایمان آورده‌اید اطاعت خدا و پیامبرش را كنید و سرپیچی ننمائید در حالی كه سخنان او را می‌شنوید. و همانند كسانی نباشید كه می‌گفتند: شنیدیم ولی در حقیقت نمی‌شنیدند. بدترین جنبندگان نزد خدا افراد كر و لالی هستند كه اندیشه نمی‌كنند.





اگه در نوشتن کامنت مشکلی هست از لینک زیر استفاده کنید.
نظرات

3 نظر:

Mehdi گفت...

سلام مودی جون

نماز و روزه قبول باشه.
آقا تو چه کار باحالی میکنی. من که خوشم میاد.
فقط میتونی یک کمی بیشتر بگی که نحوه انتخاب این آیه ها چیه؟ آیا دنبال مطلب خاصی میگردی؟ یا همینجوری؟
شاید قبلا گفته باشی و من یادم نمینده باشه.
ای ول.

بامداد راستین گفت...

خیلی از این کارت خوشم میاد ها

Mody گفت...

به مهدی: از شما هم قبول باشه
من اینا رو با توجه به سلیقه خودم انتخاب می کنم، مطمئناً میتونی رابطه ای بین اونها پیدا کنی که ناشی از همین سلیقه منه :D

به پگاه: ;)