previously on ...

۱۳۸۸/۰۶/۱۷

کلی دلم تنگ شده واسه این جمله: previously on lost
خب، آخه خیلی وقته که لاست ندیدم، حالا باید تا سه-چهار ماه دیگه صبر کنیم تا فصل آخرش آماده بشه، سخته دیگه. من هم که دیگه تحمل ندارم، رفتم سراغ Prison Break. این یکی از اون هم جذاب تره، خدا به دادم برسه. حالا بعداً در مورد این توضیح میدم. فعلا ً بریم سراغ کار خودمون و آیات مربوطه:

جزء 10، سوره توبه، آیه 24:
بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طایفه شما و اموالی كه به دست آورده اید و تجارتی كه از كساد شدنش بیم دارید و مساكن مورد علاقه شما، در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است در انتظار این باشید كه خداوند عذابش را بر شما نازل كند و خداوند جمعیت نا فرمانبردار را هدایت نمی کند.

جزء 11، سوره یونس، آیه 44-45:
خدا به هیچ وجه به مردم ستم نمی كند لیكن مردم خود بر خویشتن ستم می كنند. و روزى كه آنان را گرد می آورد گویى جز به اندازه ساعتى از روز درنگ نكرده اند با هم اظهار آشنایى می كنند قطعا كسانى كه دیدار خدا را دروغ شمردند زیان كردند و به حقیقت راه نیافتند.

جزء 12، سوره هود، آیه 113:
و تكیه بر ظالمان نكنید كه موجب می شود آتش شما را فرو گیرد و در آن حال جز خدا هیچ ولی و سرپرستی نخواهید داشت و یاری نمی شوید.

جزء 13، سوره رعد، آیه 11:
براى او فرشتگانى است كه پى در پى او را به فرمان خدا از پيش رو و از پشت سرش پاسدارى می كنند در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمی دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند و چون خدا براى قومى آسيبى بخواهد هيچ برگشتى براى آن نيست و غير از او حمايتگرى براى آنان نخواهد بود.

جزء 14، سوره نحل، آیه 18:
و اگر نعمت الهى را بشماريد، نمی توانيد آن را شمارش كنيد، بی گمان خداوند آمرزگار مهربان است‏.

جزء 15، سوره اسراء، آیه 67-69:
و هنگامی كه در دریا ناراحتی به شما برسد همه كس را جز او فراموش خواهید كرد، اما هنگامی كه شما را به خشكی نجات دهد روی می گردانید، و انسان كفران كننده است! آیا از این ایمن هستید كه در خشكی (با یك زلزله شدید) شما را در زمین فرو ببرد یا طوفانی از سنگریزه بر شما بفرستد (و در آن مدفونتان كند) سپس حافظ (و یاوری) برای خود نیابید؟! یا اینكه ایمن هستید كه بار دیگر شما را به دریا بازگرداند و تندباد كوبنده ای بر شما بفرستد و شما را بخاطر كفرتان غرق كند، حتی كسی كه خونتان را مطالبه نماید پیدا نكنید.

جزء 16، سوره مریم، آیه 67:
آیا انسان به خاطر نمی آورد كه ما او را پیش از این آفریدیم در حالی كه چیزی نبود.

جزء 17، سوره حج، آیه 45-48:
چه بسیار از شهرها و آبادیها كه آنها را نابود و هلاك كردیم در حالی كه ستمگر بودند به گونه ای كه بر سقفهای خود فرو ریختند (نخست سقفها ویران گشت و بعد دیوارها به روی سقفها!) و چه بسیار چاه پر آب كه بی صاحب ماند و چه بسیار قصرهای محكم و مرتفع! آیا آنها سیر در زمین نكردند تا دلهائی داشته باشند كه با آن حقیقت را درك كنند یا گوشهای شنوائی كه ندای حق را بشنوند چرا كه چشمهای ظاهر نابینا نمی شود بلكه دلهائی كه در سینه ها جای دارد بینائی را از دست می دهد! آنها با عجله از تو تقاضای عذاب می كنند، در حالی كه خداوند هرگز از وعده خود تخلف نخواهد كرد، و یك روز نزد پروردگار تو همانند هزار سال از سالهائی است كه شما می شمرید. و چه بسیار شهرها و آبادیها كه به آنها مهلت دادم در حالی كه ستمگر بودند (اما از این مهلت برای اصلاح خویش استفاده نكردند) سپس آنها را گرفتم، و همه به سوی من باز می گیردند.