قدرت

۱۳۸۸/۰۹/۲۳

قدرت چیز بدی نیست به شرط اینکه از آن سوء استفاده نشود. کسانی که صاحب قدرت بوده‌اند اغلب نشان داده‌اند که با داشتن چنین امکانی از آن سوء استفاده کرده‌اند و وسیله‌ای برای ظلم کردن آنها شده است. شده است خود ما نیز شاید گاهی اگر قدرتی هر چند ناچیز بدست آورده‌ایم از آن به خطا استفاده کرده باشیم. تاریخ نشان می‌دهد هنگامی از قدرت به درستی استفاده شده باشد، پایدار بوده است و وقتی وسیله‌ای ظالمانه شده است، خیلی زود راه زوال را در پیش گرفته است.

این روزها شاهد زوال قدرتی هستیم که از همه جوانب سعی کرده است این خصلت را بدست آورد، قدرت نظامی، 30یا30، اقتصادی و دینی و ... و از همه جوانب از این وسایل در جهت ظلم و ستم استفاده کرده است و چندی نمی‌پاید که این کاخ ستم با ستونهای فراوان قدرتش همگی به ناگاه فرو خواهند ریخت.
تاریخ باز هم بارها و بارها تکرار خواهد شد و اینها همانهایی هستند که می‌خواهند نام پادشاهان و صاحبان قدرت را از تاریخ حذف کنند تا مبادا درس عبرتی برای خودشان باشد و من یاد داستان دوران کودکی می افتم که قطرات آب ذره ذره سنگهای گران را خـُرد خواهند کرد.

موجی که راه افتاده دیگر قصد باز ایستادن ندارد و هرچه این سنگها مقاوم‌تر باشند خردشدن آنها شدیدتر خواهد بود، همه اینها در یک جمله می‌شود:

What you resist persists

و مسئله دیگری در جامعه ما ناشی از استفاده ناصحیح از قدرت است و قدرت مردانه که در جامعه سالهاست وجود دارد دارد می رود که همانند دیگر قدرتها نابود شود، تنها کافیست به آمار قبولی دانشگاه‌ها نگاهی بیندازید تا ببینید زنان و دختران چگونه بیش از 2/3 از پستهای علمی را از آن خود کرده‌اند و بزودی آنها هم قدرت مردسالارانه را در جامعه با همین روشهای نامحسوس به زانو در خواهند آورد.
و این هم آخر عاقبت قدرت

پ.ن. گفتم که بعدن نگید نگفتی! :ی

این رو هم همینطوری گوش بدید




نظرات