نامجوانه

۱۳۸۸/۰۷/۲۵

این آلبوم آخ ِ جدید نامجو رو حتماً گوش دادید؛ با اینکه خیلی سرو صدا کرده اما من شخصن اصلاً باهاش حال نکردم ، تلفیقی بود از 30یاست ، دین و اعتقادات، ثک.ص و هر چیزی که به فکر آشفته شاعر محترم رسیده. بنظرم توی گودر هم 2دقیقه بگردید، شعر و مطالب باحال جدید بهتر از این آلبوم به اصطلاح هنری و موسیقی رو یافت خواهید کرد، چه برسد به این همه سرو صدا. اگه قرار به مقایسه باشه بنظرم دوتا آلبومهای قبلی نامجو که بهتر از این بودند. احتمالاً خیلیها از «گلادیاتورها»ی این آلبوم خوششون اومده که بنظر در حد یک جوک باشه تا موسیقی. «بینظیر» هم که دیگر گفتن ندارد. آهنگ «شمس» آن هم شبیه جوک بود، هر چند قبلاً در فیلم مارمولک به اندازه کافی با مجوز خود ج.ا نماز و فقه رو مسخره کرده بودند، ایشان هم یه حالی به قرآن داده بودند؛ هر چند دین ارائه شده به ما مسخره تر از این هست. اگر کسی به مسلمانان عرب دسترسی داره این آهنگ رو براش پخش کنید و نظرش رو ازش بپرسید، مشتاقم بدونم عربها چیه نظرشون؟
بنظرم موسیقی خودش یک هنره و اینطور باهاش برخوردکردن بیشتر برای تمسخر است تا بها دادن به هنر، موسیقی چیزی است که ماندگار است؛ غبار تاریخ آنرا مخدوش نمی‌کند و حتی نوتهایی که 200سال پیش نوشته شده است هنوز برای شنوندگان دلنواز و خوشایند است. این دری‌وری‌هایی که الان به اسم موسیقی به خورد ما می‌دهند و نمیدانم اسمش رو چی می‌توان گذاشت فقط می‌دانم موسیقی نیست و هیچ هنری در آنها وجود ندارد.اگر می‌گفتیم آهنگهای شهرام شپره رو توی عروسی ها و اینجور مراسمهای میگذارند و قری به کمر خود می‌دهند ، و لازم نیست همه نوع موسیقی بار هنری و غنایی داشته باشد و حتماً اشعار مولانا، سعدی و حافظ باشد؛ با این آهنگها چه می‌خواهیم بکنیم، چه حسی می‌خواهیم بگیریم با اینها؟ کجا می‌خواهیم آنها رو گوش بدهیم، توی WC؟
نگاه میکنی به رادیو و تلویزیون 35-40 سال پیش ، می‌بینی چه هنرمندانی از دل آن بیرون آمدند و بعد چنان جامعه با این هنرمندان برخورد کرد که رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند. الان این موسیقی بدون منتقد و زیرزمینی تمام جامعه را فرا گرفته و دارد فرهنگ ما را شکل می‌دهد(شنیدیم استاد شجریان هم به تازگی به زیرزمین خانه خود پناه برده‌اند). همان کاری که سالهاست با نخبگان هم کردند و آنرا به ناکجاآبادها تبعید کردند. واقعاً کی این روند سقوط رو می‌خواهیم متوقف کنیم؟ این سرزمین حمله اسکندر و مغولان رو دیده است و تحمل کرده است، ولی آیا الان باز هم می‌تواند این ویرانیها را بر خود تحمل کند؟

لوگوهای جدید صدا و سیمای‌مان 1 و 2

این رو هم همینطوری گوش کنید : خدایا (1مگابایت - علی لهراسبی - دلنوازان)

کروم گوگل رو هم از دستش ندهید، بسیار پیشرفته کرده است و با اولش کلی فرق کرده است، آنرا بسیار دوولوپ داده اند. پس اگه یک مرورگر خوب می خواهید بشتابید: chrome

يک نظر:

بامداد راستین گفت...

همینی که گفته بچه های خارج از کشور بخرن؟ من گوش ندادم ولی مصاحبه اش را که دیدم تازه بدم هم اومد...